Index a povídání o muzeu a jak se tam dostat.

První z exponátů. Firma se ještě jmenuje jen Benz.

Pohled na vyleštěné stroje. historie na Vás doslova dýchne. Ti kdo je stvořily jsou už na věčnosti a přesto je většina exponátů funkčních.

Člověk by nevěřil, že tenhle kafemlejnek pojede...

Neskutečný... Představte si, žádnou asfaltku, ale polní cestu plnou výmolů a kaluží a na ní jedoucí tenhle stroj.

Technický data. Na ukázku to stačí...

Není co dodat....

Prostě paráda..

Mám na tuhle všechno zoufale málo času a tak to fotím to jak mi to příjde pod ruku...

Neskutečný útroby motoru. tohle dneska doopravdy neuvidíte.

Nádhera, co...

Unikáty jeden jak druhý...

SSK Stroj snů. Všichni o něm v roce 1928 básnily...

Předek, už má pověstný emblém Mercedes - Benz

Další exponát...

Slušný brzdový buben

Rychlostní vozidlo. Vím jen, že pokusné jízdy se odhrávaly na betonové dálnici. Do podjezdů se člověk musel skoro v čtyřsetkilometrová rychlosti trefit. Žádná legrace. Zdálky to vypadalo tak, že se musíte v běhu trefit do malých dvířek a nezavadit o ně ....

Mercedes nedělal jen auta.

Nesčetné z cen které automobilka získala. Musíte uznat, že je to nádhera proti skleněným pohárům....

Nedělaly jen špičkový auta...

Pohled do historie

Co dodat, je to nádhera.... Tohle aute je i u nás v původním stavu. Vlastnní jej NTM na Letné. Je tam v té špinavě žluté barvě. Specialisté by si radši vybrali auto v původním stavu nežli po rekonstrukci jako je tohle.

Nádherný pohled. Auta jsou postupem času nižší a širší...

rok 1934 a auto z formule 1, je to  W 196 r

Pověstná C 111. Testovali se na něm komponenty do F1. Nakonec tam v novodobé historii Mercedes nikdy nevstoupil.

Ještě jeden pohled. Je to paráda.

 W 125 rok výroby 1938 a dosažená rychlost 432,7 Km/hod. Podívejte se na kopuli ze které koukala jen hlava řidiče...



Doopravdy sparťanská výbava W 125. Velký otáčkoměr, měřič teploty vody a oleje.... Zajímavostí je také to, že otáčkoměr běžel obráceně, zprava doleva.

C 111, obyčejný seriový volan a řadicí páka. Běžné spinače a kontrolky. O tom, že se na něm testovaly komponenty do F1 svědčí obrovská hadice která přiváděla vzduch k chladiči který byl umístěn vzadu, jak je zvykem v F1.

Nádhera...

Nemám slov...

Pořád je to historie... Čas se nachýlil. Je za dvě minuty pět.

Tak ještě pár fotek a konec.

 C9 z roku 1989. 24 hodin v Le Mans

Nekecám...C9 z roku 1989. 24 hodin v Le Mans

Už v roce 1989 kralovali...

Jména hlavních aktérů...

Svérázně vyřešené tažné oko. Je upevněno na hliníkovém přítlačném křídle. Za povšimnutí stojí i perfektní hliníkové sváry...

Tak, teď už jsme tu poslední. Jdeme rychlým krokem ven. Poslední dvě fotky. Nedá mi to. Mercedes nedělal jen auta...

Tak tahle je doopravdy poslední . Rok výroby 1888. Fantazie nedo skutečnost..

Tyhle sem sice nepatří, ale ještě než nastupujem do auta si fotím vánočně vyzdobené jařáby. Vlevo nová budova muzea. Větší tlustší, modernější. Uvidíme, prý to bude hotové za 380 dní. Díky německé důkladnosti tomu věřím. Má to být multimediální bomba. Docela se těším.

Paráda. Viděli jste to někde u nás...


Design v roce 2005.
Studio 1jv.cz