Slovo tak trochu o Večerní Praze 2004.


        Hezký den

        Vážení přátelé, konečně po týdnu jsem se dostal k tomu, abych se s vámi podělil o dojmy z 41 ročníku. Není to pokus o rozbor chyb pořadatelů. Takto to určitě není myšleno. Spíš je to jen pokus o vyjádření toho, co se soutěžícím líbí a nebo nelíbí a co by šlo udělat trošku lépe.

        Pokusím se soutěž rozdělit do částí a ty oznámkovat každou zvlášť. Pro bodování bude použita stupnice od 1 do 10, kde 1 je nejhorší a 10 nejlepší hodnocení. Prosím, berte toto hodnocení, jako hodnocení pouze od mojí maličkosti

        Přejímka jako vždy bezproblémová. Určitě potěšila bageta a nealkoholické pivo. Většina soutěžících si veze něco k jídlu s sebou, ale stejně...(takže za 9)

        Technická přejímka, promiňte, kontrola jestli všechno svítí a funguje. Na jednu stranu tak trochu buzerace, na druhou stranu jsem zíral, kolika vozům něco nesvítilo. Možná, že je to pro někoho jediná možnost, jak ho donutit k tomu, aby si to opravil. Víme jak to dneska chodí. Podle toho co jsem slyšel, minimálně dvě posádky by žádnou žárovku neměnily, byť nesvítila. Rozporuplné pocity... Na jednu stranu buzerace, na druhou stranu možná jediná možnost jak donutit posádky, aby si to dali konečně dohromady. Spíš u mě vítězí plusové hodnocení...( takže za 6)

       Jízda zručnosti, respektive pokus o ni. To co se jezdí na Večerní Praze, se nedá nazvat jízdou zručnosti. Je to jakýsi slalom mezi kužely. Věřím tomu, že kdyby požádali některý z klubů v Praze o to, aby ji pro ně udělali, určitě by se našel někdo, kdo to umí. Mělo by to úroveň a ti kdo to jezdí, by nekroutily hlavou. Musím se tomu smát. Sám jsem JZ. stavěl několikrát a vím jak se dá soutěžícím znepříjemnit život.
       Kdysi, přišel Jirka Skalník s tím, že J.Z. na malém mistráku bude spočívat v tom, že je nutné projet 6 zadaných prvků v libovolném pořadí. Jen výjezd řady vozidel a čtverec na konci byl zadán. Všichni jsme na to nejdřív koukali jako tupci, ale pak se to takhle, skutečně jelo. Většina soutěžících, se snažila do poslední chvíle najít optimální systém. Všichni stáli a koukali, jak to jede ten druhý . Tohle všechno se odehrávalo na parkovišti pro autobusy, na Konopišti, asi tak v roce 1985 Zajímavý, všichni na to rádi vzpomínáme.
       Takže J.Z. samé mínusy, jen jeden klad proti loňsku. Byla ohrazena, takže přes ni neběhali ostatní soutěžící. Jinak se musím hluboce sklonit nad osazenstvem J.Z. již několik let se nemění a ani hůlka kterou musí používat pověstný stařík, mu nezabránila v tom, aby rtuťovitě nepobíhal po place. O promrzlém a promočeném osazenstvu u stopek ani nemluvě. Určitě hluboký lidský dík (je mi líto, ale víc jak 1 dát nelze)

       Testy a start. Obvyklé problémy které se bez problémů vstřebali. Většina soutěžících je ani nevnímala (teď mám na mysli nefunkční hodiny na začátku a obvyklý zmatek u testů). Tohle k tomu patří a nemíním z toho dělat nějaký problém. Možná, že by stálo za uváženou, pokud už to chcete dělat takhle, odebírat testy před vydáním itinerářů. Stálo by to jen dva lidi navíc a byl by v tom pořádek. Chápu pořadatele, že musel zajistit rozdávání letáků od AAA Auto. Všichni jsme je stejně okamžitě zahodily....(takže za to 8).

       Trasa den. Příjemně mi potěšilo, že se na itinerář dalo bez problémů spolehnout. To u V.P. nebyla vždycky pravda. Vzdálenosti bez problémů seděli. Za to, že se někde postaví hasiči a nenechají nikoho projet, za to nemůžete. Samostatnou věcí jsou polňačky. Musím přiznat, že jsme jeli s větším vozem a vůbec jsme toho nelitovali. Chudáci, kteří drhli spoilerem o výmoly, si asi nadávali, že to jedou. Věřte mi, že to není to pravé ořechové Určitě někoho správně otrávíte a příště nepřijede. Když to půjde takhle dál, budou to jezdit jen ti skalní a těch zas není tak moc
       Od ředitele soutěže jsem se dozvěděl, že ve dne brod tentokrát nebude. Měl pravdu, byl až v noci.
       Bylo určitě vidět, že trať stavěl někdo, kdo k tomu má vztah a něco odjezdil. Vím, je problém udělat soutěž, kterou jedou úplná dřeva a na druhou stranu maníci kteří to mají v malíčku. Je problém trefit se do optimálního pohledu na věc. Mám za to, že se to v tomhle případě docela povedlo. Samostatnou kapitolou je jízda a průjezdka na dálnici. Doopravdy jsem nepochopil proč? Když se podívám na mapu, uvidím minimálně tři možnosti jak se dostat do poslední časovky bez problémů. Zrovna tak je pro mě nepochopitelné zrušení téhle etapy. Stačilo zrušit tu průjezdku nad dálnicí a časový limit. Jen tak mimochodem, nechápu proč byla zrušena první etapa. Pro nějakého čendu který postaví auto přes cestu. Vždyť se to dá objet jinudy a navázat na trať dál. Názvy obcí byli až dost velkou nápovědou. Takže fotografie plus, slepá mapa plus, názvy obcí plus, polňačky minus a absolutní debakl je zrušení dvou denních částí ze tří. Určitě by to šlo vyřešit jinak.
       Byli časy, že bývával na V.P. zástupce jezdců. Nebyla to zas tak docela marná čestná funkce.... (takže itineráře 9 trasa 5 zrušené části 1) Nedalo se to oznámkovat jednou známkou a tak jsem to vyřešil takhle.

       Zvláštní zkouška.

       Docela dobrý nápad. Pro zpestření super. Nevidí se jen tak často vidět primátora s náramky na rukou. Všichni jsme se zasmáli.
       Ten, kdo měl posilovač super, ostatní mají smůlu. Mají mít auto s posilovačem. Musím se zastat dámských posádek včetně té VIP, které s tím měli obrovské problémy. Další kdo měl problém byli ti, kdo měli třeba imobilizér staršího provedení s knoflíkem ještě někde dovedně skrytým. To byl pak požer. Nicméně, jako raritu to všichni oceňovali (takže za 7).

       Noc.....

       Technický úkol. Zmatky, nevím, snad neodstartoval někdo, kdo ho neměl.
       Musím se přiznat, že nás nachytali, ale to už patří k věci. Jen tak na uváženou. Nebylo by lepší, teď myslím časově provádět ho po jízdě zručnosti. Nevím rozporuplné pocity. Dobrý nápad a tak (tedy 7).

       Výjezd z ČK podle seznamu ulic, žádný problém. Navazující šipkáč se vzdálenostmi sedí jako pr.. na hrnec. Druhá stránka. Honza hlásí, že se budeme otáčet na 550 m. Nakláním se přes opěradlo a nadávám mu. Tohle je přeci podjezd a nebo tunel...žádný otáčení. Tuhle školáckou chybu udělalo několik posádek. Po dojezdu se tomu všichni chechtali. Šipkáč až do konce se nedal snad ani zkazit. Přiznám se, že mě zaskočilo několik kdysi továrních polňaček kolem Průmyslové. Měl jsem za to, že jsme tudy projezdily v našich dobách všechny, ale nebyla to pravda. Po táhle V.P. znám další. Brod v noci některým asi přidělal pořádné vrásky na čela. Mám na mysli, ty malá nízká auta Najíždíme na další stránku Seznam ulic, někdo tomu říká uličník, což je docela hezký, nám dává kouř.
       Přijíždíme k převrácenému trabantu. Jako ostatní z projíždějících vozidel vyskakujeme a upalujeme pomoct vyprostit posádku. Shoda barvy vozu je až moc nápadná. S ulehčením všichni zjišťujeme, že se jedná o vrak a nemusíme nikomu pomáhat. Nastupujeme do aut a sbíráme rozházené papíry, které každý; z nás, někam zahodil
       Přiznám se, že mě lidsky rozhodilo prohlášení ředitelství soutěže o tom, jaký jsme to přeneseně hlupáci. Prvotní myšlenka byla samozřejmě pomoci lidem v havarovaném voze a ne přemýšlet o tom, jestli to tam na nás narafičily pořadatelé !!!! Dost, nemíním o tom polemizovat. Většina z nás to brala jako ránu pod pás a to právem.
       Po dojetí do Mikulovy ulice kufrujeme. Napojení dál alespoň podle Honzy není. Projíždíme jednosměrkou v protisměru. Dodatečně zjišťujeme, že z naší strany chybí značka. Po tomhle zastavujeme a pokoušíme se z toho nějak dostat. Přibližně 15 až 20 posádek se okolo nás pokouší o to samé. Všichni najíždějí do inkriminované jednosměrky, až jim místní nadávají. Nakonec to vzdáváme, a jedeme až do Plickovi. Znovu se chytáme a znovu kufrujeme Honza je hotovej. Ještě pokračujme na nám. Kosmonautů a po zjištění kolik nám zbývá času jedem do časovky. Je nám jednoznačně jasné, že jsme použily špatnou mapu. I tohle se stává...
       Výsledné umístění nás po dni který jsme jeli bez chyby, hází do poloviny startovního pole. Ve výsledcích figurujeme na 35 místě.
       Takže (za itinerář, budu věřit, že byl správný 8, trasa 7)

       Výsledky druhý den...

       Vcelku bezchybné, prohození 10 a 11 místa je nepodstatné. Splést se je lidské a když se to vyřeší k úplné spokojenosti...
       Chlebíčky každý ocenil. Jedno velké plus se Vám již minimálně druhým rokem povedlo. Vyhlášení má slavnostní ráz. Nemá to téměř chybu, jen většina lidí se ptá proč byli zrušený dvě etapy...

       Tak celkové hodnocení mě vychází na 7,4, což je víc než solidní.

        Ve výsledcích jsem použil výsledkovou listinu ve formátu .xls, kterou zasílají pořadatelé mailikem každému, nebo skoro každému soutěžícímu. Přeci jen je lépe čitelná nežli ofotografované výsledkové listiny. Doufám, že se na mě za to nezlobí. Pokud by jim to nevyhovovalo... stačí jen jednou odklepnout del..

              Děkuji za pozornost

                             Jan Větrovec (old)